KANAL TEDAVİSİ

Dr. Turhan GÜLDAŞ

Kanal tedavisi dişin en iç kısmında bulunan pulpa adı verilen sinir dokusunun alınması , ardından diş kökleri içindeki kanalların genişletilerek dezenfekte edilmesi ve genişletilmiş kanalların doldurulması işlemidir.

AVANTAJLARI

• Kanal tedavisi dolguyla geçmeyen diş ağrı ve hassasiyetleri bu yöntemle giderilerek doğal dişiniz ağızda tutulmuş olur.

• Diş çekiminin alternatifidir. Kanal tedavisi ağızda uzun yıllar fonksiyon sağlayacak kendi doğal dişiniz kalır. Bu sayede çok daha masraflı-zorlu tedaviler olan implant ve köprü tedavileri yaptırmanıza gerek kalmaz.

Uygulama Alanları

• Dişte olusan çürüğün dişin dış tabakaları olan mine ve dentini geçip en içteki tabaka pulpaya(sinir) kadar ilerlediği durumlarda

• Travma sonucu diş sinirlerinin zarar gördüğü durumlarda

• Çok aşırı sıcak-soguk hassasiyeti oluşmuş ya da ileri dişeti hastalıklarının olustugu durumlarda

• Çiğneme sırasında kişiye ağrı veren dişlerin tedavisinde

Uygulama

• Lokal anestezi yapılarak dişin çürüklerinin temizlenmesi

• Sinir dokusunun özel aletlerle alınması, kök kanallarının yıkanması ve genişletilmesi

• Dişte cok fazla iltihaplanma varsa kök içine çeşitli ilaçlar konularak üzerinin geçici dolgu ile kapatılması ve belli aralıklarla pansuman yapılması

• Çok fazla iltihaplanma yoksa ilk seansta genişletilen kanalların uygun kanal dolgusu ile kalıcı olarak doldurulması

• Son aşamada dişin dolgusunun yapılması (Kalan diş dokusunun ince olduğu durumlarda yapılan dolgunun ardından dişin kırılmaması için kaplama ya da benzeri tedavi gerekebilir.)

Detaylı bilgi için Youtube kanalımızı ziyaret edebilirsiniz.

KANAL TEDAVİSİ

Dr. Turhan GÜLDAŞ

AVANTAJLARI

Uygulama Alanları

• Travma sonucu diş sinirlerinin zarar gördüğü durumlarda

• Çiğneme sırasında kişiye ağrı veren dişlerin tedavisinde

Uygulama

• Lokal anestezi yapılarak dişin çürüklerinin temizlenmesi

Detaylı bilgi için Youtube kanalımızı ziyaret edebilirsiniz.